DÜNKÜ MÜŞTERİ EVİ GÖRMEDEN ALDI

Hz. Behlül  Harun reşidin  evinin önüne oturur yere ev çizmeye başlar. Harun Reşid bunu görür gelir Hz. Behlül'ün yanına ne yapıyorsun sen der. Hz. Behlül ev yapıyorum der. Harun Reşid yere çizmeyle  evmi  yapılır der. Öyle deme be Harun bakarsın bir müşteri  çıkar hele ben bir şu  inşaatı  bitereyim der. Bunu gören Harun Reşid'in eşi Behlül bu vardır bir bildiği boş işi olmaz bizim efendi yanılıyor der ve sorar bu ev satılık mı  Behlül de Satılık  der ne kadar bir kuruş  tamam aldım der Behlül hayırlı olsun abla ev senin der evi satar yere çizdiğini  siler bir kuruşu cebine koyar gider. Harun Reşid deli bir di iki oldu der bizim hanım da Deli der. Fakat o gece pişman olur cennette gezdiriyorlar Harun Reşidi bir Köşkün önüne  gelir nefesi kesilir Harun Reşid  sorar bu köşk kimin Allah aşkına kim nasıl kazandı bu Köşkü der. Rehber derki senin hanımın bu Behlül den bir kuruşa aldı. Eyvah der dehşetli bir şekilde uyanır hanımı biz akılsız sandık akılsız olan biz çıktık. O anladı ben anladım  ben bu rüyadan hanıma söylesem  benim başımın etini yer rezil olurum millet dalga geçer en iyisi ben rüya mı  gizli tutayım da fakat takip edeyim bu evden bir tane daha satılırsa onuda ben alayım der. Ertesi gün yine baktı Behlül yine ev yapıyor gitti yanına bu evde satılık mı dedi evet satılık  ozaman bunuda bana sat hay hay peki ne kadar (elli bin altın) yav hazineyi sarsacak  bir rakam bu dün bir kuruşa ev satın bugün bize gelince elli bin altın diyorsun ne iş dedi. Behlül Harun döndü dünkü müşteri evi görmeden aldı dedi.

(DÜNKÜ MÜŞTERİ EVİ GÖRMEDEN ALDI)

Yorumlar